propecia cost
Main menu

Service

 

DSG & TDI Tuning: Uw camper optimaliseren.

Volkswagens moeten overal in de wereld presteren en daar is de afstelling van het motormanagement op ingesteld. Maar in West-Europa zijn de omstandigheden gunstig en is de brandstof van hoge kwaliteit. Daarom kan er met ‘finetuning’ winst worden behaald in de afstemming van inspuiting, nokkenaspositie, ontstekingstiming, luchtdruk en inspuitdruk van de motor. Het gevolg: meer vermogen en minder verbruik. Optimaliseren gaat vooral om een harmonieuze opbouw van het vermogen, bij een mooie motorloop. Ook dient de software van een automatische versnellingsbak of DSG te worden aangepast aan het nieuwe motormanagement. Al die zekerheden vindt u bij ons. Alle fabrieksgaranties blijven bovendien van kracht.

 

Voorbeelden

Omschrijving Standaard Met tuning
VW T5GP 2.0 TDI

140 PK
340 Nm

175 PK
400 Nm
VW T5GP 2.0 TDI

180 PK
400 Nm

220 PK
485 Nm
VW T5 2.5 TDI

130 PK
340 Nm

170 PK
400 Nm

VW T5 2.5 TDI

174 PK
400 Nm

205 PK
460 Nm

 

Ervaringen

Rob en Beatrice lieten motor en DSG van hun California 4MOTION DSG optimaliseren

Rob: “Het resultaat is fantastisch. Wij hadden het gevoel dat de motor met de standaard fabrieksinstellingen wat ‘geknepen’ was. Na de optimalisatie loopt deze zoveel smeuïger en het optrekken gaat veel vlotter. Ook inhalen gaat een stuk gemakkelijker, je vliegt er gewoon voorbij.. Met dat extra vermogen heb je toch een stuk extra actieve veiligheid. We komen net terug van een trip naar Zuid-Duitsland en ook bergopwaarts heeft onze California geen enkele moeite om te accelereren. We genieten er echt van. En ik heb het gevoel dat hij nog zuiniger is ook. Kortom, ik kan het iedereen aanbevelen. Wat ik wel leuk zou vinden is als ze na de optimalisatie een uitdraai aan je meegeven, zodat je de verschillen in koppel en pk’s ook op papier kunt zien.” Rob & Beatrice

"Door motoroptimalisatie rijdt mijn California natuurlijker"

“Ik ben zeer positief over zowel de optimalisatie van de motor als van de DSG-versnellingsbak. Het meeste merk ik van de DSG: die schakelt erg soepel en met name nu naar de meest logische versnelling, waarin de motor prettig loopt. Voorheen schakelde deze ook bij lage snelheden al snel op naar een voor mijn gevoel te hoge versnelling. De motor gaat dan wat ‘brommen’ en dat vond ik minder aangenaam. Nu gaat dat veel natuurlijker. Bovendien maakt de motor nu net wat meer toeren, waarmee ook de kans van dichtslibben van het roetfilter en vervuilen van de EGR-klep sterk verkleind wordt. Of het verbruik is verbeterd, heb ik nog niet gemeten. Het ging mij bij de optimalisatie vooral om een soepeler lopen van mijn California, niet zozeer om veel sneller te zijn. Ik ben een rustige rijder. Maar als je even gas geeft, merk je wel dat de California snel schakelt en er meteen vandoor gaat. Dat geeft toch extra comfort en veiligheid bij inhalen.” Op verzoek anoniem

 

FacebookG+Twitter