propecia cost
Main menu

Ontdekken

 

Nederlandse Kampeerauto Club maakt sterke groei door

Stan Stolwerk (54) begon in februari 2013 als nieuwe directeur van de NKC, de Nederlandse Kampeerauto Club. Wat is zijn visie en waar wil hij met het NKC naartoe?

“Kort omschreven noem ik ons de ANWB voor de camperliefhebbers. We helpen en ontzorgen onze leden via informatie en een breed scala van aantrekkelijke producten en diensten. Dat we dat goed doen, blijkt uit de ledentevredenheid en jaarlijkse sterke groei van het aantal leden en het geringe aantal opzeggingen. Onze leden en hun voordelen blijven altijd vooropstaan. Maar tegelijkertijd willen we in de toekomst ook nieuwe doelgroepen aanspreken en aan ons binden. Dus ook mensen met interesse voor een camper. Of mensen die ervoor kiezen om een camper te huren. Als NKC steken we bovendien voorzichtig de grenzen over, om ook in andere landen een positie te verkrijgen. Last but not least zullen we onze communicatie naar leden en camperfans verder optimaliseren, waarbij online en social media steeds belangrijker worden. Met een service die geïnspireerd is op informeren, inspireren en interactiviteit. Kortom, er liggen mooie ambities op ons bord!” 

 

Volkswagen heeft het camperen uitgevonden

Het NKC, opgericht in 1976, telt al ruim 32.000 leden en is daarmee veruit de grootste camperclub van Europa. Stan Stolwerk: “Juist doordat we zo groot en groeiende zijn, kunnen we veel betekenen voor de camperaars. Via belangenbehartiging, informatie, verzekeringen en advies. Via voordelen op producten en diensten met de NKC-card. En met het magazine ‘Kampeerauto’, dat negen keer per jaar uitkomt. Onder onze leden zijn ook veel klanten van Camper Centrum Nederland. Logisch, want de Volkswagen Camper is de oercamper, waarmee het camperen is uitgevonden. Die horen per definitie thuis bij een club als de NKC.”

NKC wordt sterk consumentenplatform

In Nederland staan 88.000 campers geregistreerd. Bijna 40 procent daarvan is dus lid van de NKC. Stan Stolwerk: “Klopt, maar we willen nog méér mensen aanspreken. De NKC moet een bekend en vanzelfsprekend consumentenplatform worden, waar iedere camperliefhebber graag komt. Je vindt er actuele informatie, nieuwe producten en diensten, leuke aanbiedingen, je kunt specifieke vragen stellen en informatie delen met anderen via een forum of community (campercontact.nl), lezen over leuke reizen en reisbestemmingen, bedenk het maar. Zo ontstaat ‘De wereld van de NKC’, waar je als camperbezitter of camperfan graag komt. Omdat je er altijd vindt wat je zoekt en elke vraag wordt beantwoord. Natuurlijk genieten onze leden altijd de extra voordelen en die overtreffen de jaarlijkse NKC-bijdrage van € 68,- al snel. Met deze nieuwe, bredere aanpak voorzien wij een verdere groei van het ledenaantal. En hoe sterker onze positie, hoe meer we weer voor onze leden kunnen betekenen.”

Moderne communicatie

“Contact met onze leden en andere geïnteresseerden is heel belangrijk. Dan weet je wat er bij hen speelt en wat ze van ons verwachten, nu en in de toekomst. Dat doen we via enquêtes, een opiniepanel en persoonlijke ontmoetingen op events en reizen. Communicatie is daarbij heel belangrijk en dat gaat steeds vaker via je smartphone of tablet. Daarom gaan we alle online communicatiekanalen optimaal benutten. We hebben twee vernieuwde websites, nkc.nl en campercontact.nl, waar je allerlei informatie kunt vinden. Maandelijks komen daar al honderdduizenden bezoekers. Ander mooi voorbeeld is de Campercontact-app (gratis voor leden, € 5,50 voor niet leden), met meer dan 17.500 (!) camperlocaties in Europa. Inmiddels al meer dan 100.000 keer gedownload en 20.000 keer gekocht. Ook in het buitenland, want de app is er in zes talen. Daarmee maken we automatisch al de eerste stappen over de grens. Allemaal bevestigingen dat er voor de NKC nog voldoende ruimte is voor groei. Binnen Nederland, én daarbuiten.”

Persoonlijk contact staat voorop

“Juist bij een vereniging is en blijft persoonlijk contact heel belangrijk. Daarom zal de extra inzet op online communicatie nooit ten koste gaan van direct contact. We blijven talloze events, cursussen en reizen organiseren alsook beurzen bezoeken, waar we onze leden maar al te graag persoonlijk ontvangen en horen wat er bij hen speelt. Het zijn de typisch gezellige momenten waar zielsverwanten hun passie voor camperen, en alles daaromheen, delen. Natuurlijk blijven we ook actief op dealerdagen met workshops en lezingen.”

Samen sterk: de Kampeerkoepel

“Als je een sterke partner bent, ben je ook interessant voor andere sterke organisaties. Zo is bijvoorbeeld ‘De Kampeerkoepel’ ontstaan, een samenwerking tussen NKC, ANWB, Bovag, KCI, ACSI en RECRON. Doel van de Kampeerkoepel is om het kamperen in brede zin te promoten en imago verder te verbeteren, voornamelijk richting de media.”

Ga naar nkc.nl

FacebookG+Twitter